Zintegrowany System Informatyczny - Faza I

Cel projektu pn. „Zintegrowany System Informatyczny – narzędzia IT wspomagające zarządzanie Województwem Małopolskim” to rozwój cyfrowy Urzędu Marszałkowskiego poprzez wprowadzenie nowoczesnych standardów informatycznych, które znacząco usprawnią zadania wykonywane przez pracowników urzędu i będą miały bezpośredni wpływ na zwiększenie poziomu obsługi mieszkańców Małopolski i jakość administracji samorządowej.
Realizacja projektu wiązała się z zaprojektowaniem, wykonaniem i wdrożeniem następujących systemów informatycznych: zintegrowany system ds. planowania i obsługi finansowo – księgowej, system Hurtownia Danych, Business Intelligence oraz Otwarte Dane.
Rezultaty Projektu:
- Kompleksowe objęcie systemu finansowo-księgowego jednym, optymalnym narzędziem (systemem ERP), który w czasie rzeczywistym w pełnym zakresie wspiera pracę użytkowników, także wybranych Jednostek Województwa.
- Zaprojektowanie narzędzi wspomagających zbieranie danych (E-Rejestry, Hurtowania Danych) oraz ich analizę i prezentowanie (Business Intelligence).
- Zwiększenie przejrzystości działań administracji państwowej poprzez udostępnienie wybranych danych otwartych i ich efektywne oraz innowacyjne wykorzystanie.
W dniu 12 grudnia 2022 r odebrany został System Hurtowania Danych, Business Intelligence i Otwarte Dane realizowany przez firmę COIG S.A. System wdrożono w obszarach Środowisko Projekt Life, Korzystanie ze środowiska (opłaty), Organizacja urzędu, Dotacje NGO, Transport, Turystyka. System obecnie jest utrzymywany i rozwijany o nowe obszary.
W ramach rozwoju systemu wdrożono nowy obszar Małopolski Plan Inwestycyjny. Obecnie prowadzone są prace nad wdrożeniem kolejnego obszaru Edukacja – Arkusze organizacyjne placówek oświatowych województwa małopolskiego.
Całkowita wartość inwestycji wyniosła 5 735 225,96 zł
Wkład Funduszy Europejskich 4 814 132,45 zł (dofinansowanie
do kosztów pośrednich i bezpośrednich).
W dalszym ciągu prowadzone są prace dotyczące wykonania i wdrożenia systemu ds. planowania i obsługi finansowo – księgowej (Faza II projektu).
Źródło finansowania: Działanie 2.1.1 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020: Elektroniczna administracja
Lata realizacji: 2016 – 2023
Wiadomości
- Wystartowały prace nad systemem finansowo-księgowym!! 11.01.2021
- Ruszają prace nad elektronizacją Urzędu 14.12.2020
- Otwarte dane w praktyce 23.11.2020
- Nowoczesny system informatyczny w Urzędzie Marszałkowskim 25.02.2020
- Przetarg na nowoczesne rozwiązania informatyczne dla Urzędu! 02.08.2019
- Kolejny krok w stronę cyfryzacji Urzędu Marszałkowskiego 16.12.2016